مشاوره رایگان : 02637775540  

ضدیخ مایع ملات چیست؟

ضدیخ مایع ملات محصولی بر پایه کلرایدها و نیترات های سدیم و کلسیم و ماده افزودنی تسریع دهنده واکنش هیدراتاسیون است که برای بتن ریزی در شرایط آب و هوای سرد و یخبندان طراحی شده است و زمان گیرش ملات را از 12 ساعت به 4 الی 5 ساعت کاهش می دهد .

ضدیخ مایع ملات مخصوص استفاده در ساخت بتن های غیر مسلح می باشد و استفاده از آن برای بتن مسلح مجاز نمی باشد .

ضدیخ مایع ملات راج شیمی باعث افزایش حرارت زائی بتن ، کاهش نقطه انجماد بتن ، تسریع زمان گیرش اولیه ، افزایش سرعت هیدراسیون ، افزایش مقاومت بتن خواهد شد .

ضدیخ مایع ملات با انواع سیمان های پرتلند سازگار است از کاربردهای ضد یخ ملات می توان به جلوگیری از یخ زدن بتن های غیر مسلح ، شن ریزی در مناطق با برودت هوای بالا ، رسیدن به گیرش سریع بتن جهت استفاده سریعتر از سازه بتنی و قالب های بتن و انجام کارهای ترمیمی در هوای سرد و یخبندان اشاره کرد .

در انتخاب نوع ضد یخ بتن باید توجه ویژه ای نمود و این محصول از شرکت های معتبر تولید کننده تهیه گردد .

متاسفانه استفاده از نمک طعام جهت جلوگیری از یخ زدن آب بتن به دلیل قیمت پایین بسیار رایج است . استفاده از کلرایدها ( نمک) موجب پایین آمدن درجه انجماد آب بتن می گردد و از یخ زدن بتن یا ملات جلوگیری می کند ، اما تشکیل محلول الکترولیت توسط این مواد در درون بتن و جابجایی مداوم یونهای سدیم و کلر باعث فرسایش میلگردهای موجود در بتن شده و خوردگی را در آنها به شدت افزایش می دهد و در نتیجه موجب خوردگی میلگرد و در نهایت وارد شدن آسیب جدی به بتن می شود .

برای رفع این مشکل پیشنهاد می شود حتماً از ضد یخ های مایع بدون کلراید و یا فوق روان کننده زودگیر یا سایر زودگیر کننده های استاندارد مورد استفاده قرار گیرد به طور کلی استفاده از ضد یخ بتن یا ضد یخ ملات در صورتیکه در زمان بتن ریزی دمای کارگاه کمتر از 5+ درجه باشد ولی احتمال یخ زدگی آب تا حداقل 24 ساعت بعد وجود داشته باشد ضروری است در چنین شرایطی باید از مواد ضد یخ که ترجیحاً دارای ترکیبات زودگیر کننده نیز باشد استفاده نمود . استفاده از مواد زودگیر موجب تسریع در گیرش خمیر سیمان و مقاومت در برابر افزایش حجم یخ می شود .چنانچه در شرایط آب و هوای سرد و یخبندان در طرح اختلاط بتن از ضد یخ بتن یا فوق روان کننده زودگیر استفاده نشود عمل هیدراتاسیون بسیار کند صورت می گیرد ،‌ به طوریکه پس از یخ زدن آب در صفر درجه این واکنش متوقف می شود لذا در هنگام بازکردن قالب ها مشاهده می شود که بتن به راحتی خورده می شود و این به این علت است که خمیر سیمان هنوز تشکیل نشده است . میزان اختلاط ضدیخ ملات بسیار مهم است و باید بنابر برودت در هنگام بتن ریزی و حتی 8 الی12 ساعت بعد از بتن ریزی و همچنین عیار سیمان انتخاب شود . لذا پیش بینی تغییرات دمای محیط به منظور تعیین دقیق مقدار مصرف باید همواره مورد توجه قرار گیرد . میزان مصرف باتوجه به دمای محیط و عیار بتن براساس جدول زیر قابل دستیابی است.

 

جهت کسب اطلاعت بیشتر و دریافت مشاوره رایگان و کاتالوگ محصولات با ما تماس بگیرید.

 


مطالب مرتبط :

پوشش محافظ نما راج شیمی

چسب کاشی خمیری ضد آب

ویژگی های چسب کاشی پودری راج شیمی

چسب کاشی پودری راج شیمی

 فوق روان کننده LS-C15


کلمات کلیدی : ضدیخ بتن ، ضدیخ ملات ، مواد افزودنی بتن ، مواد افزودنی مجاز ملات ، انواع مواد افزودنی بتن، انواع ضدیخ بتن ، ضد یخ مایع بتن ، تولید کننده ضدیخ مایع ملات.

 

 افزودنی بتن  پوشش  چسب کاشی و بتن

 

 

 

   

 

 

      

 

مدیران شرکت راج شیمی با بیش از ۲۵ سال تجربه در زمینه تولید مواد شیمیایی صنعت  ساختمان با توکل به خداوند متعال اخیرا اقدام به تاسیس واحدی جدید در شهرک صنعتی اشتهارد نموده اند.بهره گیری از واحد تولیدی مجهز ، تجارب پرسنل متخصص ،کنترل کیفی مجرب  و استفاده از تکنولوژی روز دنیا ، تولید مواد شیمیایی ساختمان با کیفیت را سرلوحه کار خود قرار داده و همکاری با موسسات علمی و پژوهشی کشور باعث افزایش کیفیت محصولات این شرکت گردیده است.

ما اینجا هستیم:

 شهرک صنعتی اشتهارد | غزالی شرقی | سپهر3 | سپیدان3،قطعه 3240  و3241

  

  09107609424

 42 - 02637775540

02637775539

info @ rajshimi.com

 

تمامی حقوق اين سايت برای شرکت راج شیمی محفوظ می باشد. Copyright © 2020 Raj Shimi

طراحی وب سایت توسط : هلدینگ دیاکو