مشاوره رایگان : 02637775540  

ژل میکروسیلیس چیست؟

ژل میکروسیلیس یا مکمل بتن ، نوعی افزودنی بتن پیشرفته بر پایه روانسازهای بتن میباشد.

مکمل بتن یا همان ژل میکروسیلیس برای ساخت انواع بتن توانمند ،‌ بتن آب بندی ، ‌بتن نفوذ ناپذیر و بتن با دوام مورد استفاده قرار میگیرد.

در شرایط آب و هوایی مهاجم نظیر مناطق ساحلی و مناطق کویری نیاز به مواد افزودنی وجود دارد که بتن را نفوذ ناپذیر کند و جذب آب بتن را کاهش دهند که استفاده از ماده افزودنی ژل میکروسیلیس یا مکمل بتن راهکار ایده آلی است.

علاوه بر وجود دوده سیلیس و الیاف پلی پروپیلن در ساختار خود که به تنهایی موجب بهبود خواص بتن خواهند شد، ‌دارای روان کننده در فرمولاسیون می باشد که در نتیجه علاوه بر روانی بتن موجب کاهش آب مصرفی بتن نیز خواهد شد که به این ترتیب موجب افزایش مقاومت های بتن و خواص ویژه آن خواهند شد.

شاید ایده تولید ژل میکروسیلیس یا مکمل بتن خمیری زمانی به ذهن رسید که استفاده از دوده سیلیسی یا پودر میکروسیلیس وسوسه بود ولی روش مصرف سخت آن‌ و عدم ترکیب مناسب با بتن و آلودگیهای ایجاد شده از آن برای نیروی انسانی مشکلات عمده ای را برای مجریان محترم ایجاد کرد و با تولید ژل میکروسیلیس یا مکمل بتن علاوه بر حل مشکل روش های مصرفی پودر میکروسیلیس یا دوده سیلیسی بهبود و کارایی بهتری با تولید ژل میکروسیلیس یا مکمل بتن حاصل شد.

خصوصیات ژل میکروسیلیس

از جمله خصوصیات ویژه ای که ژل میکروسیلیس یا مکمل بتن برای بتن ایجاد می کند نفوذ ناپذیر نمودن بتن است این خاصیت به دلایل موادی که برای تولید ژل میکروسیلیس یا مکمل بتن فرموله شده اند می باشند.

برای تولید ژل میکروسیلیس از مواد روانساز و مواد آب بند کننده و دوده سیلیسی و الیاف پلی پروپیلن استفاده شده است که همگی به نحوی در آب بندی و نفوذ ناپذیر شدن بتن نقش دارند.

با ایجاد روانی بیشتر بتن توسط روان کننده به کار برده شده در تولید ژل میکروسیلیس ذرات ریز دوده سیلیسی یا پودر میکروسیلیس و ذرات زیر بتن حرکت کرده و به سوی فضاهای خالی بین سنگدانه های درشت تر حرکت می کنند و موجب پر شدن فضای خالی بین آنها شده و به این ترتیب موجب نفوذ ناپذیرتر شدن و همچنین حصول مقاومت بیشتر در بتن می شوند.

نفوذ ناپذیر نمودن بتن توسط ژل میکروسیلیس یا مکمل بتن تا حدود زیادی می تواند مانع خوردگی فولاد با آرماتور داخل بتن مسلح شود به این ترتیب که خوردگی فولاد مسلح کننده بتن مهم ترین پر هزینه ترین نوع خرابی بتن است که این خرابی عموماً‌ به دلیل نفوذ مواد مخرب کلرایدها و غیره می باشد. خواه کلرایدها ازآب اقیانوس و چه از نمک های یخ زدا وارد بتن شده باشند نتیجه یکسان است.

استفاده از بتن های میکروسیلیسی با بتن های سیلیسی یا بتن میکروسیلیسی در برابر حملات سولفاتی نیز از خود مقاومت نشان خواهند داد چنانچه ساختار شیمیایی سیمان پرتلند مصرفی،‌ در حمله سولفاتی نقش دارد، ‌اما تحقیقات نشان داده است که نسبت آب به سیمان مواد سیمانی نیز ( w/cm ) یک فاکتور بحرانی به حساب می آید. کاهش w/cm به طور موثر، نفوذپذیری بتن را کاهش می دهد. افزودن ژل میکروسیلیس یا مکمل بتن نفوذ پذیری را تا حد زیادی کاهش می دهد و سبب به تاخیر انداختن بیشتر هرگونه واکنش مضر می گردد .

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت کاتالوگ محصولات با ما تماس بگیرید.


کلمات کلیدی : ژل میکروسیلیس ، مکمل بتن ، پودر میکروسیلیس ، دوده میکروسیلیس ، ضد آب یتن ، غیر نفوذ کردن بتن ، نفوذ ناپذیر کردن بتن ، ساخت بتن مقاوم ف ترکیبات ژل میکروسیلیس ، فروش ژل میکرو سیلیس در کرج ، کارخانه تولید ژل میکروسیلیس .

 

 افزودنی بتن  پوشش  چسب کاشی و بتن

 

 

 

   

 

 

      

 

مدیران شرکت راج شیمی با بیش از ۲۵ سال تجربه در زمینه تولید مواد شیمیایی صنعت  ساختمان با توکل به خداوند متعال اخیرا اقدام به تاسیس واحدی جدید در شهرک صنعتی اشتهارد نموده اند.بهره گیری از واحد تولیدی مجهز ، تجارب پرسنل متخصص ،کنترل کیفی مجرب  و استفاده از تکنولوژی روز دنیا ، تولید مواد شیمیایی ساختمان با کیفیت را سرلوحه کار خود قرار داده و همکاری با موسسات علمی و پژوهشی کشور باعث افزایش کیفیت محصولات این شرکت گردیده است.

ما اینجا هستیم:

 شهرک صنعتی اشتهارد | غزالی شرقی | سپهر3 | سپیدان3،قطعه 3240  و3241

  

  09107609424

 42 - 02637775540

02637775539

info @ rajshimi.com

 

تمامی حقوق اين سايت برای شرکت راج شیمی محفوظ می باشد. Copyright © 2020 Raj Shimi

طراحی وب سایت توسط : هلدینگ دیاکو